2005 ChangTai „Chen Hong Chang”

Standard

S-a potrivit de minune ca ceaiul pe care l-am baut astazi, cu siguranta unul din ceaiurile mele preferate, sa fie si primul prezentat pe blog.

Este un Sheng Pu-erh (raw, verde), produs in 2005 de catre ChangTai Tea Group din Xishuangbanna, Yunnan. Desi marca (chinezii o numesc uneori fabrica – „Tea Factory”) poate fi considerata noua printre alte nume grele in domeniu, fiind infiintata la sfarsitul lui 1999, multe din ceaiurile lor m-au impresionat placut si au devenit favoritele mele.

Turta (forma clasica – cake) are 400gr si arata asa:

Poza de mai sus este cea originala a vanzatorului, de vreme ce din ambalajul turtei mele nu prea mai am ce poza… Restul pozelor insa sunt facute de mine.

Frunzele se desprind foarte usor din turta, si cele mai multe din ele raman intregi.

Am folosit aproximativ 5 grame de ceai pentru un ceainic de 150ml. Frunzele arata foarte bine si au un miros proaspat, curat, specific pentru sheng.

Timpul de infuzare variaza, intre 5 secunde si 1-2 minute, folosind apa la 95-98 grade Celsius.  Prima infuzie este foarte subtila, usor afumata, dar care iti da de inteles ca este un ceai de calitate.

A doua infuzie are o aroma mult mai puternica, in care gustul de afumat se intensifica.

La a treia infuzie, din punctul meu de vedere, caracterul ceaiului este dezvaluit cu adevarat. Un echilibru perfect intre afumat si vestita aroma de para, cu un HuiGan uimitor.

Incepand cu a patra infuzie, gustul de afumat incepe sa se domoleasca, iar ceaiul capata o aroma dulce.

Am facut in total 9 infuzii, desi ceaiul ar mai fi permis cu siguranta cateva in plus. Obosisem sa mai pozez fiecare infuzie, asa ca pur si simplu m-am bucurat de moment.

Dupa toate infuziile, frunzele mi-au aratat (nu ca ar mai fi fost mare nevoie) ca ceaiul merita incercat, iar ChangTai are o carte de vizita deloc de neglijat.

Lasă un răspuns

