Mini Yixing Teapot

Standard

M-am hotarat sa pun pe blog, pe rand, toate ceainicele, ustensilele si accesoriile de ceai pe care le am. Nu sunt nici multe, nici putine, insa cred ca vor putea aduce un plus de informatie pentru cei care vor sa achizitioneze sau doar sa admire asemenea lucruri.

Incep cu un ceainic Yixing, pe care mi l-am cumparat mai mult din curiozitate. Raman la parerea ca lutul folosit este o copie (un „fake”) de Duan Ni, insa per total ceainicul este foarte frumos lucrat si finisat. Capacul are o singura pozitie in care pare ca nu se imbina 100% ok cu ceainicul (sunt prea pretentios si folosesc ca si termen de comparatie alte ceainice scumpe de-ale mele), dar asta nu afecteaza deloc functionalitatea ceainicului.

De ce am spus ca mi l-am cumparat mai mult din curiozitate? Pentru ca este foarte mic; vanzatorul a spus ca are 55cc, masuratoarea mea a spus 50cc.

Am mai facut o poza ca sa va faceti o idee despre marime, tot ce am avut la indemana a fost o bricheta.

Ceainicul are pe fund stampila celui care l-a facut,

la fel si pe interiorul capacului.

Interiorul ceainicului este curat, fara defecte, insa liniile fine de „pensula” il tradeaza ca fiind un ceainic de serie. Unul foarte reusit, insa.

Sita este una clasica, simpla, cu 7 gauri, realizate destul de bine. Foarte eficienta si des intalnita la ceainicele de acest fel.

Ceainicul curge foarte bine, fara intreruperi, si nu „picura” pe unde nu trebuie.

De cand l-am vazut prima oara mi s-a parut ca se potriveste cu Shu Pu-erh, si nu m-am inselat deloc.

In concluzie, un ceainic foarte bun, mai ales daca judec dupa raportul calitate-pret. O alegere buna si o piesa interesanta in colectia mea.

Lasă un răspuns

