Steamed Water Eggs (蒸水蛋)

Standard

Unul din mic dejunurile preferate. Mie-mi place reteta simpla, de baza, desi se pot adauga o multime de ingrediente si o sa vedeti o multime de variante.

Water Eggs (水蛋) pentru ca atat se foloseste, apa si oua. 2 oua pentru o persoana sunt de ajuns, iar apa eu folosesc fiarta si racita (se poate face si cu apa nefiarta, la temperatura camerei, insa eu am invatat reteta asa, si am observat ca exista totusi o diferenta de consistenta intre cele 2, diferenta pe care inca nu mi-o pot explica). Unii folosesc supa in loc de apa, caz in care gustul se schimba total (dar de vreme ce pentru mine e mic dejun, nu prea ma obisnuiesc cu ideea ca trebuie sa fac dimineata devreme intai o supa ca sa-mi pot face micul dejun 🙂 ). Proportia de ou – apa e 1 – 1.5, desi puteti schimba asta, in functie de preferinte. O metoda simpla care te scuteste de multa munca e sa folosesti o jumatate de coaja de ou. 2 oua intr-un vas, apoi 6 jumatati de coaja de ou umplute cu apa.

Ingredientele sunt foarte simple, preparatul nu prea, insa simplitatea aici vine cu timpul. Dupa ce se combina intr-un vas, e bine sa scapati de toata „spuma” facuta la suprafata. Unii strecoara totul, altii folosesc o lingura si multa indemanare. Eu, pe amandoua. Rezultatul fiind o compozitie fina, uniforma, cu o textura aproape de budinca, de tofu.

Se face la steamer, eu o tin 12 minute, dar depinde de ce steamer folosesti. In mare intre 11 – 15 minute. Daca folositi steamer de bambus cu apa pe aragaz, neaparat foc mic, altfel o sa iasa …. altceva.

Eu se pare ca am noroc:

IMG_4860

Se poate folosi orice pentru ornat, in cazul meu seminte de susan si ierburi uscate.

IMG_4862

Se face intotdeauna un sos, la fel si aici zeci de variante si de gusturi, al meu contine sos de soia, ulei de susan, ghimbir si usturoi.

IMG_4863

Absolut delicios.

Lasă un răspuns

